att vara i paradiset

ar pa Phi Phi Island nu och det ar naaaajs! efter att inte ha traffat en enda manniska under 30 bast nar vi var i Phuket (forutom Frasse) sa ar det ett himmelrike att komma hit dar det ar ungdomar overallt. puuh!

eeeh.. ja, annars har jag nog inte sa mycket att saga just nu.
forutom att vi ska till Maya Bay imorgon och att jag svettas som ett djur.

PUSS!

schweeet!

ah, jag ar kar! han ar stor, mork och mystisk. sager inte sa mycket men lyssnar valdigt bra! kanner mig liten och sot i hans narvaro. dessutom ar han bra pa att pussas, aven fast att det ar nagot slemmigt... har jag forresten sagt att han ar en elefant? hahaha dar blev du allt orolig Malin! vi var pa elephant trekking pa formiddagen och det var helt sjukt underbart. elefanter ar sa sota hahahaha. bade Jos och jag fick sitta uppe pa huvudet pa elefanten och styra honom helt sjalv haha. och sen matade vi en elefant med bananer och fick en massa elefantpussar! jag doooor hahahaha. sen har vi bara chillat vid poolen och battrat pa brannan eh eh

at forresten amerikanska pannkakor med sirap till frukost imorse, MUMS! och det som inte skulle bli till en dalig vana har blivit det. vi har varit pa Starbucks tre dagar i rad.. av fyra. asch da

har forresten glomt att saga att kvallen nar vi at middag med Frasse och hennes faster sa var vi ocksa pa fiskspa haha. det ar sma sugproppsfiskar i ett akvarium som ater upp alla doda hudrester fran fossingarna. tror inte att nagonting nagonsin har kittlats sa mycket!

och solnedgangen har pa Karon beach ar obeskrivlig, just so you know.

hejdapppppp

starbucks in my heart

sawadee ka!

i fredags akte vi som sagt till Nang Yuan for att snorkla, men det var forst efter att ha vantat pa att det skulle sluta piska ner vatten haha. helt sjukt hur mycket det regna! men det slutade runt tolv sa det var ingen fara. akte longtail boat ut till on, hur mysigt som helst! och sen snorkla vi och sag galet manga fiskar. regnbagsfargade, gula, bla, pricka, randiga, stora, sma. sag lite anemoner och fina koraller ocksa! sen klattra vi oss anda upp pa berget med utsikt over hela Nang Yuan, sjukt nice.

vet inte riktigt vad som hande sen under kvallen, men pa en halvtimma packade vi ihop allt, checkade ut fran varat hotell, bokade och betalade resa till Phuket och klockan atta satt vi i taxin som skulle ta oss till hamnen for att vi sedan skulle aka nattbat. big mistake! om jag nagongang i mitt liv skulle vilja frakta manniskor illegalt sa ar det en sadan bat jag skulle ha anvant mig av. tur att man inte har klaustrofobi haha! halv sex pa morgonen var vi framme i Surathani dar det sedan var tankt att vi skulle fa skjuts till en buss som halv sju skulle ga till Phuket. men nej nej, vi blev skjutsade mitt ut i ett bostadsomrade dar vi fick vanta till klockan atta innan vi fick skjuts till en resebyra nagon annanstans dar vi behovde vanta en halvtimma till innan vi ens kom i narheten av en buss. chaufforen hade riktiga aggretionsproblem och korde varre en an biltjuv och det var resan fran helvetet men runt klockan tva pa dagen var vi antligen framme i Phuket. saaa, vi ar i Phuket nu! bor pa ett hotell som ligger precis mittemellan Kata beach och Karon beach. woop woop!

forsta kvallen har i Phuket at vi middag med Frasse och hennes faster som ocksa var har! at en supergod och jattemysig middag innan vi gick runt pa stan och kollade laget lite och pratade ikapp oss. igar lag vi pa stranden hela dagen med Frasse och hennes faster igen och umgicks och hade det hur bra som helst :D blev lite shopping igar pa kvallen hehe... vad ska man gora liksom? och lite fika pa Starbucks sadar i vanlig ordning. idag har vi chillat pa stranden hela dagen och idag ska vi kolla upp om vi kan aka pa elefantsafari nagon dag! :)

hahaha och forresten! skitkul igar nar jag och Jos gick pa stan. da var det en thaipojke som borjade prata med mig. "your blond hair is really nice", jag tacka och log haha. det nasta han sager ar "and you have a lovely smile" da log jag och skratta lite bara. da langar han "i want to keep your smile in my heart forever" och jag blev stort foralskad i honom dar och da.. eller. hahahahahahahhaha

och sjalvklart tror alla att Jos och jag kommer fran Sverige bara for att vi ar ljushariga. vilket stammer in pa oss men iallafall.. fortfarande inte kul nar dom borjar prata svenska med oss sa fort dom ser oss. precis innan vi satte oss har hade vi ett sant exempel! en forsaljare foljer efter Jos nar vi gar langs gatan och sager hej pa svenska och Jos dissar. da fragar han "where are you from" och Jos sager "i'm from iceland!" hahahah innan vi gar vidare.

lovar att jag kommer bjuda pa massa harliga bilder snart!
kap kun ka (:

sunset at Sairee beach

gick upp halv sju imorse for att checka ut fran varat hotellrum pa Delight resort for att sedan kasta oss rakt in i den forsta nara doden upplevelsen jag haft har i Thailand. inte kul att aka minibuss langs varldens brantaste och slingrigaste bergsvagar nar chaufforen kor som en galning. ville grata men kandes lite stelt nar det var jag, Jos och en massa killar.. eh eh. svettades som ett djur i vantan pa baten och sen var man pa Koh Tao da! inte helt fel det dar. men imorgon ska vi aka till Koh Nang Yuan som ar en liten liten paradis o typ tio min bort fran Koh Tao med bat. det ar tankt att vi ska vara dar iprincip hela dagen och bara snorkla och chilla! gaaalet. magen skriker efter mat och snart ar det solnedgang! inget jag vill missa, byebye.

same same but different

ar pa Koh Phangan nu! var pa Full Moon Party igar och det var nice, inte som nagonting annat jag har gjort haha. captain obvious. sjukligt myckt folk overallt som dansade och drack buckets, kolla pa eldshower, var uppkladda till tanderna i neon (forutom killen som hade kilt haha) och body paint och umgicks. been there, done that, got the t-shirt! fast inte riktigt, jag kopte neonoranga shorts haha.

och vi hade san javla tur igar att det finns inte! som sagt hade vi ju inte nagot hotell bokat pa Koh Phangan eftersom att alla hotell vi forsokte boka genom internet var fullbokade. sa vi akte dit helt utan att veta vart vi skulle, hoppa in i en taxi och sa at taxichaufforen att aka till Delight Resort (det enda hotellet jag kom ihag i huvudet som hade bra lage). vi kommer dit och tio min senare har vi ett hotellrum med air condition. awesome :D och det var pa haret! sista ledia rummet pa hotellet. snacka om tur! hangde lite pa stranden och bada lite i havet innan vi hangde lite vid poolen istallet och traffa Jake, en kille fran England, som vi traffade andra kvallen i Thailand. hahahah skitkul, Jos och jag hade precis lamnat varat hotellrum efter att ha bytt klader (det var ju vattenfestival) och det forsta vi gor ar att ga in i pa en tvargata dar fetaste vattenkriget pagar och Jake var den forsta som spruta vatten pa oss haha. han sa att det hade varit skitkul for vi hade kommit dit torra, blivit genomblota och gatt men sen kommit tillbaka med vattenpistoler och gett oss in i leken haha. varlden ar liten.

idag har vi bara legat vid poolen, kanns som att hela Haad Rin har varit i koma idag haha. helt dott! sitter pa ett internetcafe nu men ska snart leta efter en restaurang som ar vard att ata pa haha. och det ar tva sma hundvalpar har! hur sota som helst :D vill kidnappa dom haha. och pa tal om hundvalpar! nar jag och Jos var pa Koh Samui sa gick vi in pa nagot som hette typ Chaweng street plaza som var en marknad. och dar salde en kille sma hundvalpar for 500 baht. ca 100 svenska kronor! helt sjukt. och dom hade inte ens oppnat ogonen annu. ackligt sota!

imorgon ar sista dagen pa Koh Phangan innan vi aker vidare till Koh Tao i nagra dagar. lang uppdatering men men. ni gillart! jag bjuder pa bilder nagondag nar jag orkar haha

yeah yeah yeah

Jos och jag har legat ute i solen och stekt sen tio imorse! inte ett moln pa himlen, inte en vindpust och 35 grader varmt. snacka svettigt! men hur fruktansvart sjukt skont som helst. och fraknarna sitter dar dom ska. overallt alltsa hahahah

nu ska vi snart kila vidare till en restaurang och ata massa god mat! kanns som att jag har dott och hamnat i thaimat-himlen haha. och igar skamde vi bort oss! fick fotmassage och manikyr haha men sen tyckte vi att det var sa skont med massage sa da passade vi pa att ta en helkropps thaimassage nar vi anda var i farten mouahah

och imorgon bar det av mot Koh Phangan! eh eh. kan bli spannande. har forsokt men inte lyckats boka nagot hotell eftersom att alla hotell ar fullbokade pa grund av Full Moon Partyt. men men. vi ska ta en svang langs Haad Rin och kolla laget. om allt skiter sig drar vi vidare till Koh Tao och tar in pa hotell dar istallet (: blir bra vilket som

peace!

sola och bada i piña colada!

det har med att vara blond och komma fran Sverige var ju ett daligt pahitt. vem kom pa det? en stadpojke pa varat hotell glor ogonen ur sig varje gang han ser oss och smyger pa oss nar vi badar i poolen! alltsa arligt, han gick in i ett hotellrum och smygglutta pa oss genom fonstret bakom en gardin haha. nagot creepy kanske. hahahaha forresten! sa var han ute och gick med sin stadvagn nar jag och Jos kom ut fran varat hotellrum och han glor pa oss i vanlig ordning och BRAK! sager det helt plotsligt. da har han gatt in i en stor betongmur for att han var sa upptagen med att kolla pa oss hahaha

och det nyaste tillskottet i stalker-listan checkade in pa det hotell vi bor pa for ungefar tva timmar sen. det ar ett gang pa ca sju killar alla mellan 27 ar gamla och doden och kommer fran ett okant europeisktland. efter att ha suttit och stirrat pa mig och Jos i en halvtimma kom en fram och beratta att han slagit vad med sin kompis om hundra euro om var alder. han trodde att vi var tjugo och den andra tjugofem hahaha. sen bjod dom oss pa middag etc etc. som vi tacka nej till

tankte bara ge er en snabbuppdatering pa laget liksom! men vi trivs.

P.S
jag blev forresten sexuellt trakasserad av en shemale for nagon dag sen. hanhon ville ha en kram och vad gor man inte? en oskyldig kram liksom. tror ni inte att hanhon squeezar mitt brost eller? jo! vadfan. bjod mig inte ens pa en drink forst......

under the coconut tree

vattnet pa varat hotellrum slutade fungera iforrgar natt och kom inte tillbaka forst idag hehe..... lagom kul sadar nar man ar alldeles lokig och supersnygg efter en stekardag pa stranden och vill frascha till sig lite. eller om man maste bajsa..... men vad gor det?

HAHA JUSTE! eftersom att Jos och jag ar saaa otroligt charmiga och ursnygga ... sa ar alla kara i oss, speciellt dom sma pojkarna pa hotellet. sa igar nar Jos och jag kilat till varat hotellrum for att ta det lite lugnt ringer en av hotellpojkarna och sager att han har gjort drinkar till oss om vi kommer ut till poolbaren. man vill ju inte vara elak hehe. men fy helvete vad acklig drink! bade Jos och jag satt och tvinga i oss den medan vi forsokte prata med hotellpojken med skills that kills pa engelska haha

just nu kollar vi olika hotell pa Koh Phangan! det ar Full Moon Party pa mandag saatte :D

happy songkran day!

fjarde dagen har pa Koh Samui och det ar fucking awesome! haha. flygresan hit gick hur bra som helst forutom att den var lang, skitseg och att jag fick sitta bredvid en svettluktande otrevlig smaskande fransman pa planet fran bangkok till Koh Samui haha.

iforrgar och igar var det thailandskt nyar vilket innebar att det har varit vattenkrig langs hela Chaweng road! och alla gar verkligen in for det, hur kul som helst! Jos och jag hann vall ga ca fem meter innan vi var genomblota men da var det bara att ge sig in i leken! gick skitbra..... bara det att det slutade med att en elak liten australienare la mig i en stor frysbox med iskallt vatten och alla skratta.. men jag fick en ol och en smirnoff for besvaret sa vad gor man inte? haha

annars da? forutom att har lurat och lart Ron och John fran Australien att 'you have a very nice car' betyder 'du har en valdigt fin snopp' och att 'fin rumpa' betyder 'nice eyes' sa ligger vi mest pa stranden och chillar, badar lite i havet, dricker frutishakes och drinkar vid poolbaren, shoppar lite och lever livet.

Jos halsar peace out och jag lovar att jag ska bjuda er pa lite bilder snart!
HA DET BRAAAAAAAAAAAAAAA!

see you but don't want to be you

snart kommer Jos och hämtar upp mig och då bär det av mot Arlanda! både Magda och Malin kommer dit för att säga hejdå och det lär ju inte bli ett dugg jobbigt.. men 16.20 lyfter planet mot värmen så ni kan ju tänka på oss då mouhahaha.

THAILAND HERE WE COME!

vad gör vi, nu kör vi

Hej då Sverige!

Hej Thailand!

utan dina andetag

jag älskar dig

och jag kommer sakna dig,
min flicka från det blå

something not like the others

det blev ingen vaccination mot salmonella igår eftersom att det inte behövdes, told you so jävla jag-vet-allt-om-vaccination-kärring! har sprungit runt med Jos idag på stan och växlat pengar, klämt i mig en sallad från Nancy's och köpt lite andra nödvändiga grejer inför resan och jag tror att vi har köpt allt vi behöver. WOOP WOOOP! nu återstår det bara det här med att packa... det gick ju inte särskilt bra igår, har inte kommit längre än att lägga fram de underkläder jag ska ha med hehe. annars så är det middag ikväll med familjen, Alex, Patrik och Malin. det blir chiligryta och hur nice som helst! och för andra dagen i rad har jag belönats med äckligaste huvudvärken på jorden, skööööönt.

för hjärtat pumpar utav nitroglycerin

ettusentvåhundrasextio

har precis lagt till massa högskoleutbildningar på studera.nu eh eh ... trots att jag inte har någon aning om vad jag vill plugga, vart jag vill plugga och om jag ens vill plugga. känns bra. ska ta tag i mitt bombnedslag till rum, börja packa (ett annat ord för att slita ut hela min garderob i klädångest för att sedan sitta och stirra in i en vägg), fixa musik och sen träffa Jos och vaccinera oss mot salmonella haha. better safe than sorry?

mitt hjärta slår lika snabbt som en kolibris

72 timmar

den dåliga blogguppdateringen beror på att det är alldeles för få timmar på dygnet för att jag ska hinna med allt jag måste göra. våra reseplaner har iallafall löst sig och på måndag landar vi på Koh Samui i 30 graders värme och strålande sol. fucking awesome!

var på Malins mammas salong igår och blev pimpad! klippte och slinga mig. så nu är håret fräscht och blondt! i like-like. sen åkte jag hem till Malin och spelade Wii med Frasse tills svetten rann. basket, swordfight, pingis, bowling, you name it. skit kul var det och jag krossa Frasse på kanotpaddlingen. ba-dump-pump-pysch! sen kom Magda också och Frasse och jag tog hennes telefon och förstörde hennes restaurang och bageri innan vi gömde den så att lilla kinesen fick leka fågel-fisk-eller-mittimellan. och lilla Malin var så duktig så duktig som satt och plugga hela tiden haha. mouahaha

ja g  är  str e ss ad

fired up!

mina fyra absolut favoritbloggar just nu handlar alla om hur vädret i Thailand är.

I am number four var faktiskt riktigt bra. om man bortser från det totalt katastofalt dåliga slutet som drar ner filmen till botten. och han den där Alex Pettyfer är ju inte bara lite snygg han. spelar ingen roll hur dålig en film verkar, han gör det värt att se den hehe

sju dagar

april.

blev en öl eller två och två cider eller tre i onsdags på Sofies skiva. det var fun! träffa en massa goa människor och sådär. åt middag och gick på bio med mitt hjärta i fredagskväll och kolla film med Sofie, Magda och Malin igår. har precis träffat Jos och vi har bokat av/planerat om våran resa och det känns som att det kan bli bra trots allt.